Länge sedan..

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev här.. det har inte riktigt blivit av..och inte har jag några nya bilder heller.. för min kära Mor har lånat kameran och jag har inte fått tillbaka den än..

Men vad han hänt då?

Trazzel växer och blir större och större för varje dag som går tycker jag.. och nu tar  han verkligen upp mycket plats i sängen.. men de är smällar man får ta.. =P

Sen har de ju även hänt en tråkig grej.. Husse harbrytit benet.. =( Så nu blir de till att vara FÖRSIKTIG när man är i närheten av honom..

Så jag och Trazzel fick sova själv i 4 nätter.. ovant.. men inte lika trångt i sängen dock.. =P


Sen så har vi även varit ute i skogen och provat på att spåra lite.. =) Var ute tiiidigt en morgon.. redan halv 7.. först så gick jag och la två korta korta spår.. med frolic i slutet... men dom var han inte så intresserade av..spårade kanske 4 meter de första.. sen struntade han i de..så då gick vi iväg och tog en promenad istället.. sen hittade han frolicen utan att följa spåret.. =P men då kom han på att han skulle använda nosen i alla fall..

Sen tog vi en paus och fikade lite, jag satte fast lite godis i ett träd och kastade ut lite på backen så han fick nosa och leta ett tag..och sen la jag två till spår..

Och då började han förstå att han skulle följa lukten han hittade.. för då kunde man få nått gott.. =) så dom sista två spåren tog han på en gång och följde hela vägen.. sen följde han även avhoppet en bit.. men när de blev lite svängar på de så tappade han det.. men vad gör de.. =) Kul att han försöker..

Sen sov han HELA dagen.. de var verkligen jättejobbigt för honom..


Och vi har även börjat klicka in Ligg.. Klickade in Kramas förra veckan.. och nu börjar ligg gå väldigt bra faktiskt.. tror han börjar tycka de är roligt med klickern.. fattar otroligt snabbt ändå.. =)

Tror de är väldigt viktigt för våran lilla plutt med hjärnaktivering.. för han är ju väldigt vild och dampig av sig.. så han kan behöva lite sånt för att slappna av mer..

Och på Torsdag är de valpkurs igen.. blir tyvärr inge valpkurs för Husse.. han kommer nog inte hinna bli bra innan den är slut tyvärr..



Kommentarer
Postat av: Nappenmatten

Hej där!
Napoleon ville bara hälsa till brorsan. Här är det som vanligt, men han ahr blivit betydligt lugnare sista veckan. Skäller och bråkar inte lika mycket.
///Katarina

2006-08-19 @ 16:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback