Valpkurs, agilitykurs m.m

Igår var de valpkurs då.. gick MYCKET ÖVER FÖRVÄNTAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gick till och med att ha Trazzel lös med dom andra hundarna.. som iofs bara var Anton och Aya men ändå.. helt otroligt..

Var riktigt roligt..

Sen har de även blivit bestämt att jag ska börja Agilitykurs med Grynet!

Grynet är Anna-Karins (Antons matte) mammas hund.. och en av våra valpar..

Grynet

För cirka ett år sedan...
Jag och Tommie hade börjar märka att labben Zita kanske var tjockare än vanligt.. och tuttarna var defenitivt större.. och tröck man så kom de mjölk.. vi förstod inte riktigt vad som hänt och hoppades att hon var skendräktig..

Började läsa endel om de på internet.. och räkna lite smått från förra löpet.. Om de nu va så att de va valpar på G så skulle de åtminstånde vara 2-3 veckor kvar innan dom kom.. kom vi fram till..

2 dar senare..
Det var fredag och dags för kräftfiske.. vi skulle bara hem och släppa ut Zita och ge henne mat och så.. jag låser upp dörren och ser en svart "pöl" på golvet..
VALP!!!!!!!! Skriker jag..
Den ligger fortfarande i "påsen" och kan inte andas.. Zita har inte tagit hand om den.. Tommie springer fram och sliter upp påsen och valpan kippar efter luft.. den lever..!!!

Sen skyndar vi oss att leta igenom huset efter fler valpar.. men hittade inga.. bara en massa kiss, bajs och blod överallt..

Men sen börjar de igen.. och innan de var färdigt så hade hon fått två till valpar.. så nu var de en liten kull på tre stycken.. =) och de vita på dom skvallrade om att de var grannens border collie som var pappa.. (Tur att de inte var taxen tänkte vi..hur skulle de ha sett ut)

Så de blev inge kräftfiske för oss den kvällen inte.. men de blev tre supersöta valpar istället.. =) Och de är inte fy skam..

Och nu har jag fått den stora äran att träna den ena i agility.. ska bli otroligt kul.. ser verkligen fram emot de.. =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback