Torsdag idag!

Sötfiesn

Ja idag är de Torsdag då..

Jag jobbade eftermiddag så det blev sovmorgon idag.. Trazzel var upp och pinkade med husse klockan 6 sen låg vi i sängen och myste till klockan 8..skönt skönt!

Gick upp och käkade frukost och var ute en stund.. sen ringde jag några samtal.. har blivit väldigt besviken.. känner mig mycket lurad och kränkt.. men men, de är en annan historia..

Sen ringde mamma och bjöd upp oss dit på lunch.. mormor var och hälsade på så vi tog en liten promenad dit.. och Trazzel är så duktig att gå i koppel. Har dock börjat dra lite när han tror att han vet vart vi ska, men de är väl bara att fortsätta åt ett annat håll.. får väl hjälp med de problemet på valpkursen antar jag.. =)

Sen klockan 1 kom Tommie hem från jobbet, och halv 2 började jag jobba.. men sen blev det kortdag när jag sålde slut vid halv 5.. och då hade Tommie och Trazzel varit ute på en massa äventyr.. dels hade dom försökt plocka blommor till Tommis farmor som fyller år.. men alla fina blommor han försökte plocka skulle Trazzel prompt tugga på..  han är tokig i att "plocka" blommor.. hehe.. sen hade dom även varit och hälsat på Labradorkompisen Zita.. och där är de inte en lugn stund inte..

Sen käkade vi middag hemma och Tommie åkte iväg på fotbollsträning..jag passade på att köra lite ensamträning med Trazzel.. han märkte inte ens att jag lämnade lägenheten.. och bra är väl de.. =) sprang över till tvättstugan och slängde i lite tvätt.. sen tillbaka som att ingenting hade hänt!

Men just ja, innan vi körde ensamträningen så var vi ute och träffade ännu en hund.. Labben Zitas "dotter" Grynet.. =) hon är en blandis av Labbe och Border Collie.. och dom busade för fullt.. blev jättekompisar direkt.. =)

När tvätten sen var islängd så tog vi och åkte på ännu ett äventyr.. jag ville ut och köra lite bil så vi åkte till Finnsjö för att se om Trazzel var nå badsugen...men njae.. vattnet var väl sådär.. jag gick ut till knäna och han följde väl med nån gång.. men sen var de roligare att springa runt runt på stranden..

Så där var vi i kanske en halvtimme.. sen var de nån som sov hela vägen hem.. och nu ligger han och sover i soffan..

Ska strax gå och sova jag med.. blir tidig kväll ikväll

Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback