Upphör aldrig att förvånas

Sötisen i soffan


Nu är klockan snart halv 11 och vi har varit ut två gånger idag..om man inte räknar med när husse va ut klockan 4.. :P då blir de tre.. blev en lite halvsen frukost för vi sov enda till klockan 9 idag.. men Trazzel verkar inte lida av de.. och jag är bara glad om han sover jag.. hehe

och jag upphör aldrig att förvånas.. det är SÅ ROLIGT att vara ute med honom.. han är lös i princip hela tiden.. trots att vi bor i ett.. ja va kallar man de.. lägenhetsområde?.. vi har i alla fall grannar överallt..och bara i huset brevid så bor de två hundar som sitter ute hela dagarna..

Den ena, en Jack Russel som bara är ett halvår ungefär, har han redat busat med.. men den andra Golden..har han inte vågat sej fram till.. men det som är så underbart skönt är att trots att vi är ute med honom lös och kastar boll och allt vad vi gör så går han inte dit.. han bryr sej inte ens om honom..och jag sitter bara och stirrar ja.. blir alldeles stum.. men samtidigt så glad.

Och nu har lillen även upptäckt att man kan tugga på tuggben.. dom har han fullständigt struntat i förut.. då har han tuggat på oss istället.. så nu slipper vi föhoppningsvis lite bitmärken..


Men en annan grej jag inte riktigt vant mig vid är storleken på honom.. jag som är van att ha en Tax som kurar ihop sig till en boll och sover vid fötterna, tycker nu att de känns jättekonstigt med en sånhär STOR hund.. ändå så är han bara valp nu.. haha.. ja undrar ja hur de kommer bli om några månader.. eller om ett år.. ojojoj.. har fortfarande inte vant mig vid tanken på att man snart inte behöver bocka sej ner för att klappa honom..

Men de blir nog bra ändå.. man får passa på att njuta av valptiden.. det är nu dom är som roligast.. hade tänkt ut och åka buss nån dag till veckan bara för att prova på.. han är ju väldigt jollig när de gäller bilåkning.. det går absolut inte att köra själv med honom har jag fått höra av både min sambo och hans mamma.. och när jag har varit med så har han varit otroligt skrikig så fort vi satt oss i bilen.. tänker riva hela bilen som de verkar..

Har aldrig varit med om att en hund inte tyckt om att åka bil.. vad ska man göra åt de? Nån som har nått tips?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback