Alla Hjärtans Dag

Igår var det alla hjärtans dag. En dag vi inte bryr oss om speciellt mycket. Men vi bestämde dock att vi skulle hitta på nått roligt. Sagt och gjort.

Vi klev upp halv 6 på morgonen, gjorde matsäck och packade fulla bilen med grejor och for iväg för att angla. Det är sånt vi hittar på när vi är lediga och ska göra nått kul =P
Dock var de kallare än väntat när vi kom fram, men vi bosatte oss i ett vindskydd och gjorde upp en stor brasa så det fungerade det med =)

Dock har Trazzel fortfarande sår på sina tassar så jag försökte göra ett par provisoriska "skor" åt honom av strumpor och bajspåsar, så han skulle slippa blöta ner tassarna mer. Dom höll ungefär 200 meter sen hade han lyckats tappa den ena. Och efter några hundra metert till så lossnade den andra. och ja, han hade bara två stycken, på baktassarna för det är dom som är mest utsatta just nu.

så istället blev det mycket ligga i vindskulet och äta korv och ta det lugnt, men det verkade uppskattas det med =) Han studsade runt lite på isen när vi gick mellan hålen och pickade upp isen som bildades alldeles för fort. Sen påvägen hem var han mycket nöjd och sov skönt i den varma bilen =)

Igår hemma sov han som en stock och ville knappt ut och pinka. Glenn ropade på honom från hallen, då sprang Trazzel upp i sängen till mig =P sen ropade Glenn igen, då sprang Trazzel ner från sängen och gick och la sig i sin bädd =P Vadå trött hund! Hahaha

Meeen... åter till tassproblemet. Jag funderar starkt på att köpa "skor" till Trazzel. Det tar emot att säga eftersom jag är emot hundkläder överlag. Men hans tassar mår helt enkelt inte bra, han får fukteksem otroligt lätt och ja, det vore helt enkelt bättre för honom om jag kunde dra på honom skor när vi ska vistas ute länge eller tex köra drag..
Är det någon som vet nått bra ställe där man kan köpa BRA och funktionsdugliga skor som håller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback