Däckdrag





Efter en lugn dag i skolan så bestämde jag och Carro oss för att dra lite däck med hundarna. Så vi tog med oss Ebba, Trazzel, däck, dragselar och oss själva så gick vi upp i skogen ovanför mig där det är jättebra motionsspår.
Eftersom båda hundarna är rätt så nya på det så bestämde vi att inte köra så länge och att köra i intervaller.

På bilderna ovan är det Carro och Ebba som kör, sen blev de förmörkt för att knäppa fler kort, och vi blev upptagna med att ta tid och springa med hundarna så vi hann inte riktigt med det =P

Men det gick riktigt bra. Trazzel tycker ju att det är jätteroligt, springer och viftar på svansen hela tiden. Hade honom kopplade först men det går ju nästan inte, jag orkar inte hänga med i hans tempo så han fick springa lös sen och då jäklar drog de på bra. Vet inte om jag kommer våga åka skidor efter honom =P
Ebba tyckte det var lite konstigt i början men sen lossnade det för henne också. Och när vi sprang framför och lockade på henne fick hon upp lite fart hon också och var jätteduktig =) riktigt roligt!

Så vi var ute i ungefär 1,5 timme med hundarna, inklusive uppvärming beståeende av promenad från stallet. Så nu är vi helt slut allihopa, eller i alla fall jag och Trazzel, vet inte hur det är med Carro och Ebba? =P

Men det här ska vi helt klart fortsätta med, och sen öka på tiden dom drar allt eftersom. Riktigt roligt, och skönt att ha hunden aktiverad. Och helt klart roligare än att gå nån lång tråkig koppelpromenad.

Nu blir det en lugn kväll för oss. Men i morgon blir det att ha lite nosaktivering/sök på kvällen med Carro och Börnis kanske? Kommer väl en uppdatering om det i morgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback