Hund på schemat, hund på fritiden!

Ja det är väl inte så konstigt att det blir mycket hund när man går på Hundsportsgymnasiet.

Just nu har vi ett stort arbete i djursjukvård som handlar om hundens sjukdomar och defekter som ingår i SKK:s hälsoprogram. Det vi ka fördjupa oss i är HD, ED, PRA och Hemofili A. Det ska skrivas massvis med fakta om dom där 4 olika sen en lång diskussion efter det som ska handla om vad man tycker och tänker om SKK:s hälsoprogram osv.

Rätt så intressant arbete, men det hade varit lite lättare om skk hade en normal hemsida där det gick att hitta det man letade efter. Men google är bra sånna gånger, där hittar man allt mycket snabbare.

Men som sagt, det blir ju endel hund. Idag på förmiddagen hade vi Hundens Mentalitet. Kollade på en film om MT, sen ska vi även få åka iväg till polisen och kolla på lite tester dom gör.

Och påväg hem från stallet idag så passade jag och Trazzel på att träna lite, han var så taggad och gjorde verkligen allt för att jag skulle ge honom uppmärksamhet. Så jag tänkte att det är väl lika bra att ta vara på dom gångerna. Så han gick fot i princip hela vägen hem, dock gör han ju de utan att jag säger nått, knäppa hund. Så tränade vi kontakt och olika titta-på-mig-övningar. Sen körde vi lite riktigt fotgående med snabba svängar och mycket bakdelsträning. Funkade kanon. Sen kom jag på att jag skulle lära honom att ta godis fint =P för han är verkligen hemsk när han tar godis, stoppar in hela handen i munnen. Men jag har inte brytt mig om det förut. Fören nu, han fattade direkt =D sen senare under promenaden när jag berömde honom och tog fram en godis så tog han jättefint.
Nu ska jag bara få honom att sluta tigga av alla människor han träffar också.. =P (A) hopplösa kräk =P och det värsta är ju att han alltid får godis för han är ju "SÅ SÖT" hahaha =)

Och ikväll blir det antagligen ridhusträning. Förhoppningsvis är det inte så mycket folk så kanske man kan få köra lite mer agility än sist, då hann vi bara med ett varv. Annars så får jag nöta på med lydnaden och köra ställanden eller lägganden, inte bestämt än. Sen ska jag nog klura på hur man kan börja lära in framförgående också. Men det får bli hemma =)

Nu ska jag återgå till min djursjukvård och försöka koncentrera mig en stund till innan jag gör lunch.

Tur jag får lite omväxling med matte i eftermiddag =P

Kommentarer
Postat av: AKP

Du kanske ska intervjua Anton lite då.

Har ont han, OM vi inte tar det mest lugnt =(((

Postat av: AKP

I KNOW :S:S:S

Ge mig kameran!!!!!!!!

Men, finns den verkligen i verkligheten ? :S:S:S

2009-02-16 @ 12:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback