Prob tassalva och veterinärprat..

Idag köpte jag Ekholms Prob Tassalva. Bestämde att den är värd att ge en chans, den har låtit så bra på internet där jag läst om den och ja, det kändes helt enkelt bra.

Den var jättedryg och luktade ungefär som lädersmorning =P Var jättelätt att applicera och  det blev inga kladdiga fläckar på golvet. Så än så länge är jag nöjd, vi får se om det märks nån skillnad på tassarna om några dagar. Antar att den är bra för hans sprickor också. Plus att jag ger honom rapsolja varje dag i maten nu, och trampdynorna hade redan blivit mycket mjukare. Så nu är vi på rätt väg mot starkare och mer hållbara trampdynor =) Ska bli spännande att se om den håller snön borta sen när vi åker hem till Hälsingland nästa vecka, då ska vi vara ute mycket =)

Hade även telefontid med veterinären igår. Jag berättade att vi lyckats dra ner på kortisondosen nu så att han bara äter två tabletter varannan dag. Och det är ju en väldigt skillnad motför två tabletter varje dag. Och så har vi ju kört på med näsdropparna, men det känns som om dom varken för från eller till så dom vill jag helst sluta med då Trazzel börjat krångla nu när jag ska ge han dom. Men men. Veterinären tyckte jag skulle köra på med näsdropparna och testa gå ner till en tablett varannan dag. Så idag var första dagen som han stått på en tablett. För säkerhets skull så delade jag på den så han fick en halv på morgonen och en halv nu ikväll. Det känns bättre att sprida ut dosen lite än att ge en stor sen får han vara utan länge. Än har jag inte märkt någon skillnad, ingen klåda alls. Det är nog inatt eller i morgon det kommer märkas isåfall eftersom han ska vara utan tablett i morgon då.
Vi skulle i alla fall testa det här i tre veckor, sen om det funkar så ska vi skriva på dispensansökan så att jag kan få komma ut på tävlingsplanen igen. Jag längtar! Är så otroligt tävlingssugen, vill ju starta både bruks och agility. Sen vill jag ta mina förstapris i lydnaden och få LP1 så jag kan starta tvåan snart. Stora ambitioner här minsann. Många mål, och roligt har vi! Så vi håller tummarna att dispensen går igenom =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej!

Fick idag hem PROB Tassalva som jag beställt till min schäfer med eksem och klåda i sina framtassar och tänkte höra med dig vad du tyckte om den. Hjälpte den din hund? Vad hade han för problem med tassarna? :)

Tack på förhand!

Malin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback