Rutanträning.

Idag har jag haft världens slappaste dag. Hade en lektion i morse och det var matte. Mellan 20 i 9 och 10 över 10. Jag och bea spenderade mattelektionen med att prata om annat =P

Sen åkte jag ner till hundstallet och spenderade tiden fram till lunch med att träna min vovvis. Var rutanträning som stod på schemat samt lite aportering. Han har faktiskt blivit riktigt duktig på rutan nu, ibland testar han lite "fel" saker, men sen blir det rätt till slut =)
Ska börja att lägga in komandot "rutan" nu när han precis kommit in där. Eller ja, jag började med det idag, efter att jag filmat filmerna som finns här nedanför. Då får jag även att han stannar upp så springer jag in till rutan och belönar honom där. Känns som en  bra metod att köra på. Och nu har jag även koll på hur jag ska gå vidare. Kanske vi blir klara till tvåan innan vi ens tagit oss förbi ettan, men vad gör de? =P



I första filmen så provar han ju två andra saker innan han gör rätt, och det belöner jag ju inte, sen gör han rätt =) Och anledningen till att jag tar tillbaka honom när han tvekade är för att annars så snurrar han in i rutan och då tror han att det är meningen att man ska snurra jämt =P





Men övning ger färdighet ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad roligt med filmer!!!

Ska vi ha en utmaning, minst en film/vecka i våra bloggar? Vi MÅSTE bli bättre på att filma vår träning, SÅ nyttigt ju!

Ses snart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback