Skidåkning

Vet ni vad, idag lyckades jag tjata med mej Carro ut i skidspåret!!!
Men jag fick börja redan i morse med sms och tjat, men hon va inte allför svårövertalad, för det har varit så sjukt fint väder idag så det hade ju varit skam att inte göra nånting.

Så redan i morse startade förberedelserna med att ta bilen till knipan för att snabbt kunna packa in skidor och ta oss mellan matsal och stall senare på dagen. Och efter att vi checkat med fritidsvärdarna att vi fick låna skidor och grejor så smörade jag ännu lite mer för Carro genom att städa hennes box på lunchen när hon och börnis var ute med hundarna. Städade även Börnis box och min egen, för jag hade ingen hund, den hade Glenn snott med sig när han slutade tidigare idag. Skönt med olika skoltider ibland så Trazzel slipper sitta så mycket i stallet.

Sen slutade vi äntligen klockan 3 och Carro skyndade hem för att packa ihop sina saker hon skulle ha med hem, för hon åker hela vägen hemhem idag, eller ja, just nu är hon väl typ hemma antar jag. Så det blev snabba ryck iväg till skidspåret sen. Värma hundarna genom att gå en sväng, och sen försöka sela på hundarna, koppla fast dom i oss och sen få på oss skidorna också, inte det allra lättaste måste jag ju medge =P
Var jättemånga år sen jag åkte längdskidor riktigt, det vi åkte runt sjön i tisdags räknas ju inte, kan jag ju säga efter idag. För då var de en platt sjö där man hade full koll på vart man skulle ta vägen hela tiden.

Men iväg kom vi, och i början kändes det rätt bra, tills vi kom till första backen.. uppförsbackarna var väl inte så farliga, lite jobbiga, men helt okej om man jämför med backarna som gick neråt =O herregud... och vi har aldrig åkt i spåren förut så vi hade ingen aning om när det skulle svänga eller bli backar. Fort som tusan gick de då båda hundarna drog på jättebra. Och det dröjde inte länge innan första vurpan kom =P den gjordes dock av Carro och sen var inte jag långt efter =P

Vi tänkte från början ta spåret som var 1 km, men jag tror vi tog det som var 2 innan det var färdigt, eller så gjorde vi nått eget spår =P någonstans hamnade vi vilse iaf. Men shit vad roligt vi hade, och hundarna tyckte det var skitkul. Fast Trazzel gick lite väl mycket utanför spåret och nosade, eller i spåret med hög nos och sökte... jäkla jakthund =P Ebba drog på tokbra mest hela tiden, hon verkade tycka det var hur kul som helst.

När vi tillslut lyckats kämpa oss ner för några riktigt branta backar, där vi tamefan satt ner mer än vad vi stod upp, så kom vi tillslut fram till en korsning där vi var helt borta, då mötte vi sån tur var en snäll man som var ute och åkte skidor som kunde berätta hur vi lättast tog oss tillbaka till parkering, och det visade sig att det inte alls var långt kvar, skönt nog =)

För vi hade ju som sagt tidspress på oss också, när Carro skulle med bussen till tåget för att sen komma hem. Så det hade ju inte varit så bra om vi kommit ut på 3kilometersspåret precis =P

Och väl på parkeringen var vi riktigt nöjda alla 4, hundarna var trötta och likaså vi. Så vi gick en sväng och värvade ner hundarna och stretchade dom lite innan vi åkte hem. Upptäckte även att Trazzel var röd och irriterad och blödde lite mellan trampdynorna, det hade fastnat nått fruktansvärt med snö där. Så nu blir det att klippa bort all päls där och se till så att det läker ordentligt innan nästa gång. Men förhoppningsvis kommer vi iväg nästa vecka igen =)

Dock skulle nog jag och Carro behöva en skidkurs själva också =P eller i alla fall träna att åka lite utan hund för att få koll på dom där jäkla skidorna =P lära sig att svänga ordentligt och bromsa vore ju inte helt fel. hahahaha


Men tack för en underbar åktur Carro, man ska ju ha lite roligt ibland =D

Kommentarer
Postat av: Carro

Tack själv! Vi ägde (inte) på skidor!

Blir till att träna ett varv själva först nästa gång, LÄNGTAR!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback