Skogsprommis i underbart väder!

Jag och Glenn tog med oss Trazzel och gick upp i skogen i det UNDERBARA vädret för att ta en promenad. Tråkigt nog så var det skare så det blev lite vasst åt hans sår på benet, så det började blöda =/

Men han sprang mest på stigen så vi gick vidare, och innan vi vände för att gå hem så skulle vi träna lite Rapport bestämde vi =)

Lämnade Trazzel hos Glenn och jag gick iväg.. hunden börjar skrika och gnälla direkt, hopplösa hund =P hur fan ska de gå på en tävling. Sen kom han som ett skott till mig när Glenn skickade honom. Så skickade jag tillbaka honom och gick iväg en bit. Och tredje gången gick jag riktigt långt, så Trazzel fick bra många hundra meter att springa, och säkert 200 meter som jag hade gått sen gången innan. Så nu har vi börjat öka på avståndet rätt rejällt. Och det är roligt. Och han springer som en galning, tycker det är så himla kul. Han är så duktig killen, vi måste ju starta bruks rapport snart.

Fick ett bra tips från min  lärare Susanne om att åka till sök och spårträningar och träna passivitet där och inte köra nått själv, för att ha det till rapporten sen. Så det ska vi försöka göra.

Nu är vi sugen på att åka skidor. Det är ju så skönt ute och man måste passa på när det är snö kvar. Så bara Carro kommer hit ska vi släpa med henne och Gulingen som hon har den här veckan. Får se hur det går att köra drag med an Guling =P det ska bli spännande. Men roligt, jag tror att det går jättebra ja =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback