Träning i stallet!

Idag har varit en skön dag. Hade i princip bara en riktig lektion och det var matte på morgonen. Resten av dagen har spenderats i hundstallet. Och man kan ju inte vara där nere så många timmar helt utan att träna hund.

Jag och Carro beslagtog klassrummet och bestämde oss för att klicka rutan. Vi har kommit fram till att det måste vara den bästa metoden att få in rutan, om inte annat så är de nog den enda som Carro inte har testat =P så nu jäklar kör vi på den.
Och jag tror det kommer bli jättebra. Trazzel har verkligen börjat förstå vad det går ut på. När han inte snurrar vill säga =P Men det är ju de som är det roliga med klicker och shejping, hunden får testa sej fram helt själv.

Och tillslut lyckades vi vara 7 meter ifrån rutan och han sprang in SKITSNYGGT rakt in i rutan utan att snurra. Och verkligen mitt in i rutan också! Min duktiga underbara vovve! Sen passade vi på att köra ställanden och fjärr medans Carro tränade med Ebba. Trazzel blev helt slut, låg och tokflåsade och tyckte de var jättejobbigt.
Men oj vilket stå han fått in till fjärren. Han behöver verkligen en paus efter att man börjat lära in någonting, sen sitter de skitbra. Behövde nästan inga DKn alls, så de kändes jättebra, riktigt roligt faktiskt!

Sen satt jag och Carro och planerade lite projektarbete, spånade och skrev lite skisser på vad det är vi ska göra. Sen helt plötsligt kom vi in på det kommande tävlingsåret och började fundera på vad vi ska uppnå..och helt plötsligt har vi bestämt att jag ska starta bruks =O hör och häpna, jag fick ont i magen och blev nervös på en gång =P men det vore faktiskt jätteroligt. Och jag ska starta i rapport isåfall, för det är Trazzel så grym på! Har kollat upp en tävling som jag vill anmäla mig till men tänker inte skriva ut nått datum här =P

Sen är det ju endel annat som ska fixas också, vi ska fylla i dispensansökan och få den godkänd, allt hänger ju på de om vi ska få tävla nått över huvud taget. Men ska ju prata med veterinären nästa vecka så då ska jag diskutera det riktigt tänkte jag.

Jag kan även glatt berätta att vi faktiskt lyckats gå ner i kortisondos nu. ÄNTLIGEN! Nu äter han bara varannan dag och han kliar sig inte. Känns så himla skönt. Dock får han näsdroppar dom dagar han inte äter tabletter men jag vet inte riktigt om dom hjälper faktiskt. Får se om vi ska prova dra ner ännu mer på dosen nu snart då.
Men som sagt, dispensansökan måste jag försöka fixa, måste ju vara bättre att söka på den dos han går på nu och sen om det sänks så borde man ju kunna ändra det. Men jag vet inte riktigt hur sånt där fungerar.

Men ni får hålla tummarna för att allt löser sig, så vi kan starta bruksprov!

Kommentarer
Postat av: Carro

Första maj, första maaaj, första maaaaaaaj!!!



:D ;) :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback