Träningen gick skit....

Men vad gör de egentligen?

Det är bara att ta nya tag. Och ett bevis på att man inte ska träna hund när man inte känner sig på topp. Var extremt trött och slö innan, men tänkte att jag masar mig iväg ändå så blir det nog bra. Men nä, det blev det inte.

Och det konstiga är att jag inte förstår vad som var fel. Trazzel NOSADE konstant hela tiden.. något jag aldrig haft problem med på det där viset förut. Det har räckt att säga åt honom så har han slutat. Men inte nu inte, så fort vi gick någonstans så hade han nosen i backen. Mitt i agilitybanan kunde han bryta och börja nosa, trots alla mina tillsägelser. Men då är det bara att strunta i allt.

Vi gick helt sonika hem. Blev en promenad hem ifrån ridhuset som var skön och välbehövlig. Skulle ha struntat i ridhustäningen helt och gått en promenad från början istället. Men nu vet vi det till nästa gång.

Och tilläggas ska ju att när vi tränade tidigare idag så gick det superbra. Plus att vi tränade på mer i stallet senare på eftermiddagen innan jag skulle iväg på matte. Har ju börjat lära in att jag ska vara på vänster sida om Trazzel i slalomet nu, och det går kanon. Han förstår direkt vad jag menar och tar skitsnygga slalom! Jag är så stolt. Så han kan ju verkligen bara han vill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback