Härlig dag =)

Nu kommer äntligen inlägget som borde ha kommit igår. Men då orkade jag inte. Och idag har jag inte haft tid på grund av plugg och annat som kommit före bloggandet.



Jag och Carro började dagen i skidspåret. Redan vid 9 var vi där, och då mötte vi två gubbar som berättade för oss att vi var förtidiga. Vi blev rädda att vi inte skulle få åka med hundarna fören senare, men tydligen så var det inte alls så dom menade. Dom berättade att dom precis skulle ta och köra upp spåren så om vi väntade så fick vi nygjorda spår =) Perfekt tyckte vi, och tog en prommis så länge.

Med nygjorda spår och lite mer balans så gick skidåkningen verkligen SUPERBRA! Det var så himla skönt, hundarna var lugna och harmoniska, hur dom nu lyckades med det samtidigt som dom faktiskt drog jättebra =) Och det blev inte alls många vurpor. Vi körde 1 km och tog den andra nästan direkt efter då vi kände att det här gick ju hur bra som helst.

Sen blev det en paus med vatten till oss och hundar och lite vila innan vi gav oss ut och tog en tredje km. Sen blev det lite lekåkning då vi knäppte kort och tränade med lite belöning. Jag vill försöka få in ett bra drag-komando så att man kan hejja på honom lite i uppförsbackarna. För nu har han kommit på att man inte behöver dra i uppförsbackarna, det är ju jobbigt =P

Här kommer lite bilder från skidåkningen! dom små bilderna är klickbara. 



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback