Polishund nästa?



Idag så har vi varit hos polisen i Karlstad och tittat på L-test. Först fick vår lärare Anna göra ett helt L-test med sin malle sen fick vi utvärdera det och bla bla bla.

Sen var de äntligen elevernas tur att få testa sina egna hundar på momentet släden. Vi hade med oss en salig blandning. Ett gäng med BC, en storpudel, cocker spaniel, springer spaniel, flat och min Vorsteh. Det blev såklart en salig blandning med reaktioner också.

Hur Trazzel reagerade ser ni på filmen ovan. Han var nog den som reagerade med mest skärpa. Och även om han flydde rätt rejält på sista rycket så var han snabbt tillbaka och på igen.  Och det är ju den typen av reaktion som polisen helst ser hos sina hundar då. Så det var ju lite skoj. Kul att höra hur dom ser på hans reaktioner. Han hade även mer mod i sig än vad jag trodde. Och det är mestadels försvar och väldigt lite rädsla i honom när han skäller. Så det är ju bra att veta.

Kanske passar bra till vildsvinsjakt då? Som Glenn sa när han såg filmen =P

I morgon är det rapportträning igen och då ska Carro och Fredrik med. Roligt roligt =) Sen på måndag bär det av till Björkliden för mig på praktik och Trazzel ska vara hemma i värmland med Glenn!


Kommentarer
Postat av: Carro

Coola Trazzel! Jag säger som jag sagt hela tiden, han är s k i t h ä f t i g!

Postat av: Börnis

Trazzel är cool :D Visst var dag duktig på att filma? :D

2009-03-20 @ 21:58:27
URL: http://hem.passagen.se/noblenadirs
Postat av: AKP

ååååh!

Jag ryser i hela kroppen!!

Drömmer mig tillbaka till MH

FAN jag vill oxå göra test hos polisen!!

Men coola rottweiler är inte rädd för nåt (A) hihihihi

2009-03-23 @ 08:58:17
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback