Skolgårdssök!

Igårkväll blev det skolgårdssök med Carro och Börnis. Tänk vad vi längtat efter att få tillbaka våran favoritfig. Eller hundarnas iaf. Trazzel är fullständigt galen i Börnis.

Fick även lite träning inför rapporten och det var ju superbra.

Vi började med att köra Askari som inte har gjort det här förut. Och jag kommer ju ihåg hur det var när vi gjorde det första gången också, hundarna fattar inte riktigt vad man håller på med. Men jag tyckte Askari var duktig ändå :) även fast det var lite läskigt =P

Sen blev det Trazzels tur och han visste ju från första början exakt vad det handlade om. Så nu tänkte jag att han skulle gå inte fot kanske, men i lugnt slakt koppel och vara tyst innan jag släppte honom. Det gick nästan åt skogen =P Nädå, det gjorde det inte. Men det tog en jävla tid första gången, men tillslut så lyckades vi gå typ 20 meter, Trazzel satte sig ner och tittade förväntansfullt och tyst på mig och sen släppte jag iväg honom. Det tog inte alls lång stund för honom att hitta börnis så vi skickade ut henne att gömma sig igen. Den här gången gick det lite fortare för Trazzel att bli tyst och gå fint.

Och tredje gången kändes det som om han faktiskt förstod att han fick springa iväg fortare om han var tyst och lugn, för då tyckte jag det gick ganska bra :) Perfekt träning till rapporten. måste vara stenhård på att han aldrig får gnälla eller pipa innan han får göra nånting.

Får hoppas vi hittar nått nytt ställe att köra sök på också för nu börjar det bli dåligt med ställen att gömma sig på på centralskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback