En vecka kvar!

Nu är det en vecka kvar till vår debut då! Så nu är det hårdträning som gäller.



Just nu tränar vi stadga till vårt framåtsändande genom att använda oss av omvänt lockande. Jag berättade ju om det i ett tidigare inlägg men här får ni se en film också. Han ska alltså stå med huvudet riktigt rakt framåt för att få sin belöning. Med godis i min hand som störning. Varje gång han går ur sin rätta position så tas min hand bort. Sen får han belöning när han gör rätt.

Han har dock börjat sänka huvudet mer och mer som ni ser på filmen, men det beror ju såklart på att jag har godis i hans matskål framför honom som står på golvet. Så jag ska nog lägga godiset på en stol istället för att få upp huvudet på honom. Men huvudsaken är att han fokuserar framåt, sen om det blir lite neråt gör inte så mycket, för vi är faktiskt inte ute efter någon 10-poängare precis =P

Enda anledningen till att jag tränar framförgående är för att se om jag lyckas lära in det innan tävlingen. En utmaning helt enkelt, och gör jag inte det så är det strunt samma, jag lägger inte ner hela min själ på att lära in det momentet för det försvinner sen när man kommit ur lägre klass ändå =P och ja, det känns ungefär som apporteringen i lydnadsettan, löjligt. Men vi testar, kan vi få en femma så är jag glad =) det ökar ju våra chanser till uppflyttning.

Nu ska vi träna vidare =) På söndag ska jag åka till forshaga brukshundklubb och försöka våga prata med någon där och se om jag kan få köra en budföring, för det behöver vi testa med någon okänd person också.

Kommentarer
Postat av: Carro

Ni är SÅ DUKTIGA!

Postat av: monkan

va fin trazzel är,riktigt snygg. Va ni är duktiga, det kommer alla gånger att gå super bra för er på eran debut:)

2009-05-01 @ 22:26:19
URL: http://vorstehfnatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback