Vi är med Malle i helgen =)

Jag och Trazzel har i helgen den stora äran att vara hundvakt åt en mallehane som heter Askari. Han och Trazzel är nästan lika gamla, Askari är 2 månader äldre. Det är min vän Carro som ska ha Askari egentligen men nu är hennes pojkvän här så dom har redan två hundar i hennes lilla lägenhet så därför bor Askari här i helgen tills hennes pojkvän åkt hem och tagit den ena hunden med sig.

Men jag och Trazzel klagar inte. Askari kom hit igårkväll vid halv12. Askari är en av dom coolaste hundar jag träffat. Han bara hängde med hit hem utan problem, när vi kom in så gick han och drack lite vatten sen gick han och la sig på golvet. Då har varken jag eller Trazzel träffat Askari sen i våras och Askari har nog bara varit hemma hos mig några få gånger. Men han accepterar läget totalt och är stencool.

I morse kom han skuttandes upp i sängen och väckte Trazzel med en puss i ansiktet, sen tyckte dom att sängen var ett jättebra ställe att busa på. Men då blev det morgonpromenad istället =P

 

Senare på dagen bestämde jag och Carro oss för att åka ner till Stallet och träna lite med alla hundarna. Men eftersom Carro är tidsoptimist så kom jag såklart ner till Stallet före henne och hann ta en promenad med damp 1&2 i skogen. Här kommer nästa grej som är så underbart med Askari. Jag skulle knappt tänka tanken att släppa lös en hund som inte är min som jag tex är hundvakt åt, då jag inte har någon som helst aning om om den hunden lyssnar på mig. Jag känner mig inte alls trygg med att ha någons annan hund lös. Men med Askari går det hur bra som helst. Jag tvekade inte mer än nån sekund innan jag knäppte lös hans koppel så fick dom springa bäst dom ville. Och så fort jag ropade så kom Askari som ett skott i galna malleskutt hela vägen fram till mig. Och det gjorde han varje gång. Lyssnar bättre än vad Trazzel gör =P

Så här kommer lite bilder från vår promenad i skogen =)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback