Blixt och dunder..

Nu har äntligen lugnet lagt sej efter de där hemska ovädret..

Har åskat och blixtrat nått otroligt mycket.. så här hemskt har de inte varit på flera år tror jag.. verkligen läskigt.. men Plutten har varit så duktig!! Eller ja.. duktig kanske är fel ord.. men jag tycker de är otrolitg skönt att han inte reagerar på åskan..

Just nu sitter vi uppe och väntar på att Brandmannen Husse ska komma hem.. brinner överallt.. =S

En stor lada och en liten stuga brann ner i Heden.. sen for dom raka vägen till Los, där dom är än? ingen aning... sen sägs de även brinna i järvsö..och säkert på fler ställen ändå..


Och de är inte konstigt så som de åskade.. man nästan såg hur blixten slog ner i backen.. till med så att jag som i vanliga fall tycker de är mysigt blev lite skakis.. i alla fall när jag såg hur de brann i den där ladan..

Men nu ikväll har i alla fall Trazzel fått lite ris.. så det inte är alldeles tomt i magen.. han åt upp det på en gång.. inget fel på aptiten där inte.. hehe.. sen var i ute en lång stund men han pinkade bara.. Hoppas hoppas hoppas att han får behålla de här nu..

Så ska han få ris i morgonbitti också... vill ju inte att han ska gå runt och vara dålig i magen heller.. men blir de inte bra innom någon dag så blir de som sagt veterinären..


Egentligen så kanske man skulle sova..jag ska ju upp och jobba i morgon.. fast jag ska inte klaga.. jag börjar ju halv 2.. Tommie börjar ju kvart i 6 han.. stackare... om 6 timmar.. uscha.. han får aldrig sova ut han..

Får hoppas han kommer hem snart.. var kanske skogsbrand där borta eftersom de tar sån tid.. eller så är dom nån annanstans.. får ingen info på nätet heller.. ingen som uppdaterar.. tyvärr..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback