Passivitetsträning.. m.m

Igår så blev inget som de var tänkt..men på Djurens Dag hamnade vi tillslut.. men efter att jag blev påkörd och inte kom hem så blev kameran hemma.. Men de gick bra med alla utom bilen sån tur var..

Idag har vi övat passivitet.. har upptäckt att våran lilla plutt inte är så bra på de.. vill gärna ha nått att göra hela tiden när han inte är hemma..

Så på förmiddagen gick jag ut och gick en promenix med honom sen satte vi oss mitt på en gräsmatta och väntade.. väntade, och väntade.. i 20 minuter.. han hade jättedamp.. skulle bita i kopplet, i gräset, på mina händer, på mina skor, i mina kläder..när han inte fick de så skulle han skälla, rulla runt, springa omkring..

Men efter cirka 20 min så la han sej faktiskt ner.. men han skulle fortfarande ha koll på de mesta.. men då tyckte jag de nog så då gick vi..


Sen så har Trazzel fått varit hemma med daghussen Runar.. förutom att han skrek en halvtimme när jag gick så hade de gått rätt så bra tror jag..


Sen nu ikväll har vi kört mera passivitetsträning.. tänkte berätta de i bilder.. :P


20.15

20:15 Vi kommer fram till bänken och jag slår mej ner.. Trazzel kliar sej och tycker jag ska ta av kopplet.. :P

20.19
20:19 Trazzel kikar på en bil som kommer

20.22
20:23 Trazzel LIGGER ner, men käkar gräs och jord

20.28
20:28 Trazzel hoppar upp i mitt knä och kollar läget

20.35
20:34 Trazzel ser en hund på andra sidan vägen

20.40
20:38 Trazzel ser Husse komma så då var träningen slut.. :P

Så bra gick de.. :P Men men, de är väl bara att forsätta öva antar jag.. :P



Kommentarer
Postat av: madde strandberg

Hej!!
vad fin han är..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback