TRÖTT!!!!!!!

Oj vilken dag!!!!

Äntligen kvällen.. nu är både jag och Trazzel alldeles jättetrötta..

I morse var vi upp redan klockan 7 och gick ut.. var redan då jättevarmt ute.. så vi bestämte oss för att åka och bada senare på dan..

Och så blev de.. vi bar iväg en sväng mitt på dan.. otroligt skönt.. Trazzel simmade en massa.. sen åkte vi hem och då ringde Stina.. =)

Bjöd över oss på fika.. och där var Kickan och Mysan med vovvarna.. =) Så då blev de inte en lugn stund.. eller ja.. sån FART var de egentligen inte, men de fanns hela tiden nått roligt att titta på..

Trazzel och brorsan Torstehn Börje, TjejTrassel och Lotta, Jippi och Wallan..! Vilket gäng!!

Där satt vi oss och fikade lite och pang tjong så rök Trazzel och Torstehn ihop.. men Kickan gick dit och särade på dom och sen var de lugnt.. då sprang dom omkring och brydde sej inte så mycket om varandra..

Sen bestämde vi oss för att gå ner till älven så vovvarna skulle få bada.. Kickan och Mysan passade på att låna bikini av Stina och bada dom med.. men jag som knappt torkat sen badet innan stog över.. =P

Men där nere var de FART kan jag lova.. ojojoj.. ALLA sprang som tokar ner i vattnet förutom PudelTrassel.. =P hon tyckte de var mycket skönare på land.. hehe.. verkligen SYND att jag glömde kameran..*förbannar mej själv*

Var där nere säkert 45 minuter.. ojojoj.. men tro mej, jag blev nästan lika blöt som dom som badade.. heheh..

Och som att de inte var nog med de så gick vi hem och käkade mat och vilade en stund sen åkte jag och Trazzel iväg till moster för att hälsa på en sväng.. =)

Där fick han träffa blandisen Toy.. dom funkade väldigt bra ihop.. och Trazzel var mest passiv och tog de lugnt han.. låg i mitt knä och vilade..var där en timme ungefär sen drog vi vidare till Mormor..

Men DÄR sov han heeela tiden.. gick in och la sej under bordet och slocknade direkt..

Och nu hemma så har han käkat och hälsat lite på Fredrik och Runar som var hära.. men nu ligger han och sover..och de känns de som att jag också ska göra snart.. ojojoj vad trötta vi är..


Men Trazzel har ju börjat dra igång med en liten ful ovana nu..de måste vi ju berätta om....
Minns att jag läst samma sak i Napoleons blogg.. de kanske ligger i släkten.. ;)

Men i alla fall så varje gång vi ska sova... när vi precis gått och lagt oss i sängen och börjat slappna av.. DÅ!!! Då får Trazzel DAMP!!!!!! Far upp och ner som en tok i sängen.. tar upp ALLA leksaker och ben dit.. Drar av en täcket.. ska sova på kudden, ska bita en i armarna, i fötterna, överallt där han kommer åt.. och så slåss han som fan.. boxas med tassarna.. och inte går de att lugna ner honom..

Sådär håller han på säkert en timme innan han själv lugnar ner sej och somnar.. =P är lite småjobbigt men vi får hoppas de går över med tiden.. =)

Och en "bra" grej.. tycker i alla fall jag.. är att han börjat väcka husse istället för mej.. hehehe
Men på lite andra sätt.. =P Med mej räckte de att sätta upp framtassarna i sängen så vaknade jag och lyfte upp honom.. men med Husse måste man ta till mer drastiska åtgärder... =P
En natt så satte han upp framtassarna och drog sej nääästan hela vägen upp.. precis så att han nådde till Husses nacke.. och där slickade han honom tills han vaknade.. vilket var ganska fort.. hahah.. han flög upp..hade blivit livrädd.. hehe.. =P

Och igårnatt så slog han till honom så hårt i armhålan så han fick ett sår.. =P men vaknade gjorde han.. haha..

Men inatt så borde han väl sova tycker jag.. (hoppas jag)

Och just ja, ingen valpkurs på måndag.. är ändrat tills på Onsdag.. men de är snart i alla fall de.. hehe

Natti Natti..

Kommentarer
Postat av: Nappematte

Ojoj, har ni samma rejs på nätterna!!? Här är det ett himla liv på natten och napoleon jagar också och lägger sitt byte i sängen, alla leksaker, ben och mattes tofflor.. :)

2006-07-26 @ 13:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback