Äntligen =)

Så är man hemkommen från Björkliden då. Och här är all snö borta det är i pricip helt upptorkat och ja, man blir riktigt riktigt träningssugen.

Så idag gjorde jag slag i saken och bestämde mig för att faktiskt åka till Forshaga Brukshundklubb. Det har jag, tro de eller ej, aldrig gjort tidigare. Inte sådär för att träna själv. Har ju varit där en gång med lydnadsgruppen och träningstävlat samt varit där och kikat på utställning och tävling nån gång. Men aldrig åkt dit och tränat själv, så det var väl på tiden nu.

Toknervös var jag när jag kom dit också. Jättemycket bilar. Så jag tog en kort promenad först innan jag vågade mig in på planen. Men sen var det bara att köra på. Jag tänkte att jag kör en hel lydnadsetta och ser hur det går. Och ja, det gick KANON! Jag är så supernöjd. Trazzel var med, han hade superfint fokus, han kunde alla moment jättebra. Det gick helt enkelt hur bra som helst. Och han brydde sig inte ett dugg om alla andra hundar som sprang omkring. Jätteskönt!!

Sen tränade vi lite stå till fjärren, snabba lägganden under lek och även uthållighet på linförigheten. Klockrent allting! Sen bestämde jag mig för att nu måste jag sluta för nu går de så jävla bra.

Så vi gick iväg till en bänk där jag satte mig istället. Och Trazzel var duktig och la sig ner och spanade in dom andra hundarna en stund innan han nästan somnade. Var väldigt mycket folk som var där och tränade. Räknade till minst 10 schäfrar plus 2 schäfervalpar som var där och miljötränades. Det var riktigt intressant att bara sitta och titta på alla andra när dom tränade. Man fick se en hel del olika metoder och jag upptäckte hur mycket man faktiskt lär sig genom att just studera andra. Och vad många olika typer av hundar det finns alltså.

Sen kom det även en weimaraner där på slutet =D Det var lite kul att se, nu när man fått umgåtts med en sån på riktigt nära håll i Björkliden så kan jag ju säga att jag är lite småkär i den rasen också =)

Jag fick verkligen bita mig i tungan för att inte gå ut och träna mera och enbart sitta still och ta det lugnt. Men jag tror jag gjorde helt rätt. Nu är hunden nöjd och glad och trött, och jag kunde gå därifrån med ett leende utan ett enda misslyckande! Helt underbar träning!

I helgen blir det rapportträning igen! Skoj, jag längtar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback