Bäverjakten!



Och som avslut så fick jag skjuta min första bäver. Och vi kunde även konstatera att Trazzels skotträdsla är HELT OCH HÅLLET BORTA!!!!!!!!!!!! Ingen kan vara gladare än jag =)



Och när han varit så duktig så måste man ju få döda bävern lite också =P

Jag måste ju bara berätta. Trazzel tyckte att det var skittråkigt att ligga i bilen när vi var i skogen så han skrek istället. Så Glenn fick gå upp och bli arg på honom, lämna honom och sen hämta honom. Det var lika bra att han fick ligga med istället då. Så han blev lagd på sin filt och vi satt och spanade efter bäver. Mycket riktigt så dök det upp en bäver som simmade omkring. Och ja, det kändes väl sådär att behöva skjuta när Trazzel var i närheten men vi har ju faktiskt tränat jättemycket och ja, vi får väl helt enkelt se hur det går då.

Och bävern klättrade upp på land och satte sig där och filosoferade så jag hade god tid på mig att hitta en bra skjutställning och sen sköt jag. Trazzel rörde inte en fena. Sen när jag sa varsågod åt honom så klev han upp och kollade ut över vattnet för att se vad jag skjutit. Sen när vi började gå mot bävern så sprang Trazzel först med hög svans och visade inte ett enda tecken på att ha varit med om något obehagligt. Trazzel ville vara först ut till bävern och var helt exstas och gnällde och hade sig =P men han fick lugnt sitta bredvid mig och titta på när Glenn hämtade bävern men SEN fick han allt döda den litegrann =P Se filmen! Han såg så jävla nöjd ut när han fick bita i bävern, jäkla puckohund. Men roligt hade han, och skotträdd, det är han defenitivt INTE =)

Så nu kan han utan problem ligga med på älgjakten i höst och jag kan skjuta med gott samvete fast han är med!! TJIHOOOO!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback