Lydnadsträning



Men nog blev det lite lydnadsträning ändå trots allt. Tanken var inte att ha nått jätteseriöst genomkör med lydnaden utan mest att se om han orkade både rapport och lydnad. Så vi tog och tränade lite på gräsmattan hemma hos Glenns pappa istället. Han gick jättefint både på fritt följ och på läggande och ställande som vi körde. Sen testade vi även på lite apportering. Trazzel har nämnligen glömt vad Apport betyder. Om jag håller den framför honom och säger apport tar han den jättefint. Men när han sitter bredvid mig blir han osäker på om han får springa ifrån mig och vill att jag säger Varsågod.

Jag och Carro tränade lite på det här på klubben i onsdags och då gjorde vi som så att Carro fick hålla Trazzel bakom mig och jag kastade apporten, sa apport och Carro släppte. Då gick det SKITBRA!

Så idag när vi körde tvekade han lite, som ni ser på filmen, men han sprang ändå iväg utan att jag behövde säga varsågod. Tilläggas ska att när vi filmade det där så var han supertrött och det var jättevarmt så det är därför han inte springer så fort =P Men nog var han jätteduktig ändå.

Vi fick även lite störning av grannens två portugisiska vattenhundar som stod och skällde på andra sidan staketet. Trazzel var skitduktig och brydde sig väldigt minimalt om dom, han körde på alla moment som han skulle, men slängde väl nått öga på dom ibland och undrade vafan dom höll på med =P

Och tydligen ska hon som äger dom tävla i Filipstad den 6 Juni där jag har tänkt att tävla, så det blir ju spännande =)

Kommentarer
Postat av: AKP

SNYGGT!!

9p!;) :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback