Rapport i solen

Igår var vi ute och tränade rapport med Kerstin och Roland och ett till ekipage som hade en schäfer som inte ens var 1 år, roligt att se =)

Trazzel gick superbra! Han har även lugnat sig rejält på stationerna, kunde till och med binda upp honom riktigt nu och gå ifrån utan att han skrek. Så himla skönt!!! Men det är fortfarande lite gnäll och skäll när vi går framföringen innan han ska skickas. Men det är bara att köra på och inte låta honom springa fören han är tyst, det är helt klart det som funkar bäst på honom. Bara gå fram och tillbaka tills han inser att vi inte kommer någonstans fören han är tyst.

Själva skicken mellan stationerna är INGA som helst problem, han drar som ett skott, ingen tvekan alls, och kommer i världens fart, han har verkligen fattat vad det handlar om. Har vi tur kan nog Trazzel bli en riktig bra rapporthund =) För igår tog vi rätt så lång sträcka ändå, helt klart en appell som det lät på Glenn iaf som var med ut till b,c och d-stationerna.

Så förhoppningsvis blir det rapportdebut någon gång i sommar, eventuellt i höst. Är lite dåligt med tävlingar här omkring och jag har inte råd att åka hur långt som helst för att tävla. Men vi får se. Om inte annat så blir det i kristinehamn i september, men förhoppningsvis blir det tidigare.

Nu är även vår dispensansökan inskickad till SKK. Veterinären hade ju visst glömmt att posta den så när jag ringde för ett par dagar sen hittade dom visst mitt brev så jag fick det äntligen, efter en månad ungefär. Men men, nu är det bara att vänta på ett svar från SKK. Jag är toknervös! Men hoppas verkligen på det bästa.

Har även kommit fram till att jag antagligen ska byta foder till Trazzel. Tänker testa på Fodax Färskfoder som jag fick tips om av Ida och Morgan uppe i Björkliden. Och vad jag läst och sett om det fodret så verkar det vara ett bra foder, det blir även billigare i längden. Vi ska bara införskaffa en frys att ha fodret i =P

Idag kommer alla människor tillbaka till forshaga efter lov och praktik så nu hoppas vi på mycket hundträning framöver. Allt blir så mycket roligare när det är upptorkat och fint ute och långa ljusa kvällar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback