Rapportträning och massa annat =)

Igår så blev det en riktig utedag. Vi bestämde oss för att åka till Filipstad och på schemat stod det Rapport, Lydnad, Grillning och Bäverjakt. Vi började med Rapporten som gick HUR BRA SOM HELST! Första gången jag och Glenn tränar själva riktigt seriöst och binder upp och grejor. Det ska vi defenitivt göra massa fler gånger för herregud vad bra det gick. Och det bästa var Trazzels attityd!!! Han var hur lugn som helst, han kunde ligga uppbunden utan problem fast vi gick iväg ifrån honom. Sen gick han skitsnyggt fot hela vägen på framföringen UTAN ETT ENDA PIP!!!!!! Jag blev nästan rädd att han inte skulle vilja springa för han var så himla lugn. Men så fort jag sagt March så for han iväg som ett skott!!! Tvekade inte en sekund, vände sig inte om och tittade efter mig eller nått. Ja jag är helt jätteimponerad.

Och så invigde vi även tjänstetecken på honom igår. Vi fick lånas Ebbas tecken och jag tror det var jättebra om han kan förknippa ett tjänstetecken med just vår egna träning när han var SÅ lugn och sansad och allt bara gick klockrent. Då kanske kanske kanske han kommer ihåg det nästa gång vi sätter på honom det. Så nu blir det helt klart många fler ensamträningar för att få in rätt känsla och attityd! Och vi körde även en hel appell nu, med fullt avstånd från början, och ja som sagt, vilken duktig hund jag har =D

Sen var det bestämt att vi skulle åka iväg och köra lydnad direkt efter men istället gick vi ner till ett ställe som heter Lungälvsravinen där vi käkade lunch och njöt av vädret en timme istället. Det finns en bro där som är nedsjunken i vattnet och lite trasig så Glenn klättrade på räcket över och så tänkte vi försöka få Trazzel att gå över, det gick ju sådär hahah

Men kolla filmen här nere, han kom över tillslut ;) Men herregud vilken hemsk röst man får på film! USCH!, ni kan ju stänga av ljudet om ni vill!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback