VI FÅR TÄVLA!

Hej allihopa!

Jag antar att dom flesta som läser här även snokar in på min vanliga blogg och då har ni väl sett att VI FÅR TÄVLA NU!!!! =D Jag har ju väntat år och dag (känns det som) på att den där dispensansökan ska bli klar. Men en månad försvann ju för att veterinären glömt att posta den. Sen när den väl blev skickad till skk så gick allting jättefort. Mycket positivt överraskad över hur snabbt skk behandlade mitt ärende. Och ja, igår fick jag då hem det slutgiltliga beskedet, dispensansökan beviljades!! Helt jävla underbart!!!!!!!!!!!

Så som ni vet har ju jag börjat träna en hel del rapport och intresserat mig för brukset. Så nu skyndade jag att ringde om en tävling igår som jag visste att tiden gått ut på men som jag gärna ville vara med på. Och ja, det gick jättebra att efteranmäla så nu jäklar ska här tävlas BRUKS! Fatta vad nervös jag är redan nu. Herregud!!!

Sen ska jag även anmäla till ett gäng lydnadstävlingar som ligger alldeles här i närheten, spännande spännande.

Så idag är det självklart hundträning på schemat. Jag är ledig från skolan och SUPERTAGGAD! Det enda vi inte har till brukset är framförgåendet så det funderar jag på att testa lära in nu. Bara se om det fungerar, annars så skiter jag i det momentet och finslipar på dom andra så har vi chans att bli uppflyttad ändå =)

Det har varit så roligt att träna hund den här veckan. Carro är tillbaka från sin praktik hos
Fanny Gott och har med sig hur mycket bra tips som helst. Superroligt och väldigt givande. Så nu är jag ännu mer taggad. Vill ju helt klart tipsa alla hundmänniskor och Fannys hemsida och blogg, massa bra tips och tricks, hon har massvis med filmer, bara se och lär!

Jag och Trazzel har börjat med omvänt lockande som Fanny visar på film med en ungersk vizsla. Stadga och frisignal står det att dom tränar! Kolla in den filmen och ni blir sugna att testa själv, jag lovar!

Nä nu kan jag inte sitta här och slösa bort massa träningstid =P käka frukost sen väcka den sovande hunden =P Vi hörs =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback