Apporteringsgalning...

Från att ha haft en hund som vägrar att apportera till att ha en hund som apporterar ALLT

Vi var och tränade i ridhuset igår med några fler från skolan. Jag bestämde att jag skulle finslipa läggande under gång och få de riktigt tävlingsklart. Ställandet ska även slipas men det ska göras på olika tillfällen så de blir ritkigt gjort nu.
Lägganden gick jättebra, han börjar få upp farten och bara vi kommit ner på en bra dos kortison och fått vårt dispens så ska vi ut på tävlingsplanen igen.

Men nu till rubriken av mitt inlägg =P

Jag bestämde mig för att klicka in target med Trazzel igår. Han skulle sätta framtassarna på ett lock för att ha till kontaktfälten på agilityn sen. Eller hur... locket låg ju faktiskt på golvet, och då ska man ju hämta de eller hur var de?
Han hämtade det där locket konstant hela tiden, tillslut fick jag nästan bli lite arg på honom så han skulle försöka med nått annat. Sen vara snabb som sjutton när han var där med tassen och skynda att belöna innan han var ner med munnen och tog locket..
Men men, det är väl en träningssak tänkte jag.

Sen kom vi som sagt till ridhuset och jag skulle träna in Rutan.
Jag och Carro har tidigare shapat det genom att vänta ut hunden helt enkelt. Har fungerat bra och så tidigare och nu fick jag några fin inspringanden. Tills.... han råkade välta ena konen med tassen. Och då såg han att "Oj, det är ju en kant på konen, den kan man bära" Puckohund! Från att ha jättefina rutskick så fick jag en hund som hämtade samma kon flera flera gånger..

Så ja, från att inte ha apporterat NÅGONTING alls så apporterar vi allt =P Bordsknivar, mobiltelefoner, lock, koner.. you name it...

Lite tråkigt att korrigera när han hämtar saker spontant, men det har blivit så himla självbelönande för honom att bära saker och jag började bara skratta när han kom med konen så jag fick bryta när jag såg att han var påväg till konen helt enkelt =P

Sen ordnade de sig med rutan också och jag fick bort konhämtandet.. =P

Men de var lite från oss =)
Inga bilder dock, är så dålig med kameran nu för tiden!

Men nu ska vi till skolan!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: AKP

hihi SÖTT!

Inte alla som apporterar koner i rutan ^^

Kanske kan få bonuspoäng ;)

Postat av: AKP

Va hemskt att läsa det du skriver :S

Jasså blir dom så av kortiston? Fan va hemskt :S

Finns det ingen möjlighet alls att sluta med de?

Fan så tragiskt :'(

Pussa på han från oss!

KRAMISAR

2009-01-30 @ 12:12:25
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: AKP

Men FY fan va tungt :'(

Ne det förstår jag verkligen att du inte klarar :S

Skulle inte klara det jag heller!

Fy tusan!!

Hoppas och ber för er skull att allt blir bättre!!

KRAMISAR

2009-01-30 @ 17:58:32
URL: http://akp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback