Arg!

Har just varit ute på en promenad med Trazzel. Det regnar och är jättetråkigt väder, men det gör inte så mycket.
Något som däremot gör mig riktigt arg, det är allt glassplitter som ligger överallt på varenda gångväg. Trasiga glasflaskor, trasiga glödlampor, ja vettefan allt.
Man kan inte alls gå långt utan att man ska behöva vara rädd att hunden trampar in nån glasbit i tassen. Jag förstår inte varför man måste krossa flaskorna när man inte orkar bära på dom längre. Okej om dom slängs i dikeskanten, men låt dom för fasen vara hela då.

Folk klagar på att vi hundägare inte plockar upp efter våra hundar. Men då tycker jag det här glassplittret är tusen gånger värre, det är inget som förmultnar av sig själv precis. Och det är inte bara hundar som kan drabbas av de, även andra djur och barn framförallt. Som ska stoppa allt i munnen, eller som på sommaren går barfota. Jag trampar då hellre i en hundskit än att få in en glasbit i foten och måste åka på akuten och gud vet vad..men det är kanske bara jag det?

Kommentarer
Postat av: AKP

Va fint du gjort här :D

Postat av: Amanda

Du är utmanad, kolla min blogg :)

2009-01-31 @ 22:39:55
URL: http://amaarn.blogg.se/
Postat av: Börnis

Vad gulligt det blev =) Du är duktig Lina!

2009-01-31 @ 22:48:52
URL: http://hem.passagen.se/noblenadirs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback