Lördag..

Har klickat lite apportering idag. Bara för kul för att aktivera vovven lite.
Var meningen vi skulle få följa med på jakt till Pålsboda idag men tyvärr blev det inte så. Så då får vi leka här hemma istället.



Var iväg till skjutbanan igår också. Glenn och några av hans kompisar skulle kolla så att deras bössor gick rätt så vi tog tillfället i akt att skott-träna lite. Och det gick jättebra. Är första smällen som har visar att han reagerar på men inte alls genom att bli rädd utan bara överaskad tror jag. För dom andra smällarna bryr han sig inte om alls. Och vi passade såklart på att träna lite apportering i samband med skotten. Han tycker ju att det är så roligt att apportera så det är väl bara bra att få in det i skottsituation nu.

I början när det small så kastade jag iväg dummien direkt bara för att han skulle få nått roligt att tänka på. Sen när han gjort det några gånger så smög jag iväg dummien när han inte såg och kastade iväg den en bit. Sen när det small ropade jag på honom, satte ner honom och skickade honom på sök-apport. vilket han inte alls förstod första gången, men sen gick det med =)

Nu ska vi bara få in att man kan bära fågel också. Men det blir jaktapporteringsträning i skolan snart, jag längtar =) Har ju en lärare som är grym på jaktapportering, och hon har superduktiga hundar. Så det ska bli spännande att se vad det blir för typ av träning.



Vi måste ju också visa upp Trazzels fina reflexväst som han fick av Glenn förut. Perfekt att ha när vi är ute och jagar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback