Det var inte cushing!

Nu har jag precis pratat med veterinären och proverna visade att det inte var cushing i alla fall. Det känns skönt!

Men problemet kvarstår, vad är det för fel på min hund?

Nu hade jag ju denna kvinnliga veterinär som jag inte gillar över huvud taget så jag fick försöka stå på mig och ställa dom frågor jag ville ha svar på och försöka låta trevlig. Än en gång så ville hon bara vänta och se och hade inga direkta svar.

Sen när jag började fråga om det inte fanns något annat att kolla, ja då började hon läsa i journalen och såg att han visst hade en infektion i huden som man eventuellt kunde testa ge pencilin mot. Men sen om det hjälpte visste hon ju inte. Hopplösa människa, jag blir så arg! Och hade inte jag tjatat så hade hon inte ens sagt det där. Då hade vi hörts igen om en månad för att säga att allt var som det är nu.

Sen kom hon ju på när hon läste lite mer då att man kunde ju faktiskt testa tillsätta b-vitamin till honom som var bra för huden, nu när han får laxolja så kunde b-vitamin hjälpa till och att det fick igång hårproduktionen igen, typ.

Så ja, vad fick jag ut av det här samtalet då? Ingenting skulle jag vilja säga. Usch!

Kommentarer
Postat av: Monkan

Usch va jobbigt, jag riktigt känner hur hemskt det måste vara för dej att inte kunna lita på din vetrinär:( Finna det ingen möjlighet att du kan få byta vetrinär?? kanske ni lättare kan gå vidare då??Usch det måste vara skit jobbigt!!!

Postat av: Mia

Som hittade hit från Monkan ovan =)

Har ni provat färskfoder?

kollat efter svampinfektioner, det finns olika sorter. Håller med Monkan också om att byta vetten, fara till grann kommun i värsta fall =( inte skoj då vovven är dålig så sett och man inte får gehör eller stöd!!!



Lycka till

2009-07-21 @ 16:00:36
Postat av: Lina

Svar Mia:



Ja han går på färskfoder just nu faktiskt, har blivit mycket finare i trampdynor och klor sen vi började med det. Han får även laxolja i maten på order av annan veterinär. Svamp och annan ohyra är kollad flera gånger, han har även blivit behandlad mot allt möjligt med olika typer av antibiotika. Vi har även gjort allergiutredning som inte visade någonting alls.



Och som jag skrev till Monkan så ska jag helt klart kräva att komma till en annan veterinär nästa gång. Vi har ju redan bytt tidigare för att jag inte gillade den här kvinnan, men på nått vis hamnade vi tillslut med henne igen. Det är inte lätt inte =/

2009-07-21 @ 19:36:02
URL: http://trazzel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback