Rutanträning



Här kommer film från vår senaste rutanträning. Det går ju verkligen framåt måste jag säga. Har ökat på avståndet till fullt och som ni ser så börjar han även få upp lite fart in mot rutan. Jätteroligt att träna!!

Försöker att enbart belöna mitt i rutan eller långt bak, hade jätteproblem med att få bak honom tidigare men nu verkar det ha löst sig! Duktiga hund =)

Och det ENDA vi har gjort är att klicka spontana sändanden. Jag använder inte ett enda komando eller visar vart han ska eller någonting. Jag och Carro började med det här i vintras någon gång, eller våras var det kanske, och bara klicka när han tittade mot rutan, ett steg närmre osv. Först på jätteliten ruta och jättenära avstånd. Och nu har det utökats till fullt stor ruta och fullt avstånd! Och längre avstånd ska det bli.. Helt otroligt.

Aldrig någonsin har jag lagt leksak eller godis i rutan för att locka honom dit. Och ändå är jag påväg att få till ett riktigt bra resultat med vår träning, det är det här som gör träningen så himla rolig.

Men att det tagit så lång tid som det gjort för oss beror ju på att vi inte alls tränat rutan nått seriöst fören dom senaste veckorna i princip. I våras testade vi bara för kul och för att Ebba skulle få lite pauser i sin träning =P Men nu jäklar är det nog jag som skulle behöva bli pausad i min träning, det är svårt att låta bli att vilja göra "en gång till" när det går så bra. Men jag försöker verkligen att bryta när det går som bäst nu. Och köra mycket lekpauser!

Det var allt från oss just nu. Vi hörs =)

Kommentarer
Postat av: Monkan

Va ni är duktiga:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback