Sökträning med Kusin

Förra veckan var jag och Linnéa ute och tränade sök. Från börjar var det tänkt att vi skulle vara några fler men dom var tråkiga och drog sig ur. Men det hindrade inte oss. Och två figgar fick vi med oss också. Perfekt =)

Vi åkte ut rätt tidigt innan det hunnit bli så varmt. Vallade av och gjorde i ordning. Instruerade våra figgar om vad som gällde och sen körde vi igång.

Linnéa hade aldrig kört sök med Angel förut och det var jättelänge sen jag körde med Trazzel så det skulle bli spännande att se hur det gick. Jag hade väntat mig att vi skulle få köra jättemycket basicövningar och ta det jättelugnt.

Men tji fick jag. Vilka duktiga hundar vi hade. Vi fick köra nått ljud ibland, men mycket mindre än vad jag trott. Och ingen som helst popup med rörelser där dom visade sig för hundarna. Angel var superduktig, jag blev riktigt imponerad, det där var nått som hon tyckte var kul. Och Trazzel fattade jättesnabbt vad det handlade om och gjorde jättefina skick. Och efter första omgången så fick jag glädjeskall hela vägen ut till stigen. Vilket resulterade i att vi stod stilla jättelänge och inte rörde på oss fören han var tyst, sen var han lite lugnare tredje omgången. Han är tacksam på det viset, han fattar fort vad som inte ger belöning. Nog för att han kan bli extremt skällig när han tycker att nått är roligt, men så länge han inte får ut nått av det så slutar han skälla, så småningom. Det gäller bara att orka hålla ut.

Precis så var det ju när jag, Carro och Börnis körde skolgårdssök förut också, han blev totalt knäpp när det var hans tur, men bara man ger sig fan på att han inte får göra nått så länge han skäller så blir han tyst!


Trazzel har föresten fått beröm för att han är så smart. Han har nämligen lärt sig en ny morgonsyssla. Hämta tidningen åt pappa. Så nu vet han direkt vad det handlar om när det är dags att hämta tidningen. Min söta apporterande älskling!!

Just nu sitter jag och väntar på provsvar från veterinären, han ska ringa snart. Eller hon kanske, jag vet inte.. har ingen koll på vilken veterinär jag har längre. Sist jag var där så passade jag på att få hela min journal utskriven.. den va lång kan jag säga.

Men nu ska vi få reda på om testet för cushing visar nått. Vi håller tummarna för att det inte gör det, för herrejäklar vilken dyr medicin det är till det! Även om det känns bra att veta vad som är fel så vill jag inte att han ska ha den sjukdomen, det skulle knäcka min ekonomi totalt och då vet jag inte vad jag tar mig till =(

Håll tummarna för att det är nått annat fel på min vovve istället! Nog för att jag vill hitta felet, men ja.. det får ju gärna vara nått som är lätt att åtgärda istället!

Diagnos Okänd för hund efterlyses. Kanske ska maila tv3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback