En milstolpe =)

Vet ni vad min lilla stjärna gjorde igår? Ni kan aldrig gissa!!!

Han apporterade EN FÅGEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Under vilka omständigheter ska vi kanske inte riktigt tala om, men det var väldigt färskt vilt om man säger så =P Och han hade tydligen burit den jättelångt alldeles frivilligt, jag trodde inte mina öron när jag fick höra de, men sen fick jag se fågeln själv och insåg att ja, det var nog ändå så.

Men visst är det så att det är lättare för hundarna att apportera färskt vilt? Jag har för mig att jag har hört det. Så ja, de blir kanske till att börja träna på färsk fågel istället för fryst, sen länge jättedöd, men sen upptinad kråka. Det kan ju inte vara någon höjdare faktiskt.

Har någon nått bra apporteringstips till en hund som apporterar allt utom fågel, eller ja nu har han ju gjort de, men ni fattar, så skriv bara en kommentar och ge mig lite hjälp på traven =)
Och jag kör enbart med klicker och positiv förstärkning, så att ni vet =) Ingen tvångsapportering på min hund inte!

Kommentarer
Postat av: Carro

"sen jättelänge död" var den roligaste meningen jag läst på länge...

Postat av: Carro

Fast "sen länge jättedöd" (som det faktiskt stod) var ännu roligare...

2009-06-04 @ 10:35:55
URL: http://www.kontrollek.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback