Jakthunden ÄGER ;)



LP1 TALLRISETS TOKE låter väl inte helt fel? ;)


Ja idag var det då tävling i Gävle. Herregud vilken dag. Först upp och jobba klockan 2 på natten, var dock klar rekordsnabbt och var hemma före 6 så jag hann både byta om och göra klart allting innan det var dags att åka. Fick sällskap i bilen av jobbarkompisMarkus, jättetrevligt, och behövligt. Hade nog inte orkat köra utan att ha nån att prata med.

Fick köra som en dåre för att hinna ner i tid, sen blev det äckelstressigt ändå och jag som alltid vill vara en halvtimme tidig MINST fick ringa och säga att jag blev sen =/ Det var riktigt hemskt. Blev livrädd att jag inte ens skulle hinna rasta hunden.

Men sån tur va så startade dom med klass 2 så jag fick lite tid på mig ändå. Hann både rasta hunden, varva ner OCH värma upp. Fruktansvärt nervös hade jag hunnit bli också.

Ettan delades upp i två grupper och jag var med i den första med startnummer tre men fick gå in som tvåa eftersom nr 1 inte var med. Det var ruskigt varmt och jag var rädd att Trazzel inte skulle orka hänga med. Sen såg jag även att det var en lite längre linförighet och då kändes det inte alls bra. Men vi lyckades värma upp bra och han var taggad och glad och väldigt med under hela tävlingen =) UNDERBART!

Poängen då:

Platsliggning: 10

Tandvisning: 10

Linförighet:
8 (SUPERNÖJD IDAG IGEN! Växlar position var den enda kommentaren där tror ja)

Läggande:
6 (DK och jättesegt)

Inkallning:
10 (INGEN TJUVSTART *puh*)

Ställande: 9 (Tog nått steg, men jag är supernöjd)

Apportering:
8 (För fram föremålet mot hunden)

Hopp: 9,5 (Avslutning var kommentaren där, han tog i min hand lite när han gjorde ingången, skitsamma han tjuvade inte!!)

Helhet:
8 (Samlad hund, trevligt ekipage, okoncentrerad mellan momenten)


SUMMA: 176 poäng Klassvinst och LP1
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu kan vi äntligen sikta HELHJÄRTAT på TVÅAN =) Totalt jävla jätteunderbart känns det. Och än en gång spöar Jakthunden brukshunden, eller brukshundARNA rättare sagt ;)

Det var jättetrevligt och vi fick massvis med beröm, det var nog första gången dom hade haft en långhårig vorsteh på prispallen sa tävlingsledaren =) Så det är ju lite roligt! Sen kom domaren fram och berättade att han själv hade strävhårig vorsteh, eller hade haft kanske det var, och att han faktiskt sett en långhårig vorsteh till förut som tränat lydnad! Roligt =) Vet dock inte vem det var.

Så det blev en lyckad tävling trots allt och jag är supernöjd. Trazzel var så jäkla duktig trots den stekande solen.

Sen blev det en jobbig hemresa, jättevarmt. Stannade och badade hunden en gång iaf, hällde vatten över hela honom så han var blöt nästan hela vägen hem sen =P Sen dess har det varit rätt lugnt, både jag och hunden är trötta. Så nu ska det bli skönt med MÅNGA timmars sömn.

Godnatt =)

Kommentarer
Postat av: emelie

Hej hej!

Vi har pratat på vovve någon gång och jag brukar läsa din blogg då och då :) Ville bara skriva och ge er ett jättestort grattis! Kul att det gick så bra för er! :)

Postat av: Börnis

GRATTIS LINA & LP1 TRAZZEL!!!!!! Ni är bäst :D

2009-06-28 @ 20:12:31
URL: http://www.noblenadirs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback