Med sikte på LP

Nu har vi bestämt oss för att sikta på LP1.

Vi är anmäld till nästa tävling den 19 Juni, på självaste midsommarafton, i Mora. Och det passade ju perfekt eftersom vi ändå ska fira midsommar i Orsa på campingen.

Idag är det träning som står på schemat. Jag ska ut med Anna-Karin till klubben i Ljusdal och träna lite inför tvåan ;) Vi har rutan och fjärrdirrigering på schemat. Men även linförighet och läggande under gång. Det är dom två grejorna som krånglar på våra tävlingar, resten sitter rätt bra med lägsta betyg 8 på ställande och en slarv8 på apportering sist på tävlingen. Så det är jag jättenöjd med.

Men som sagt, ingångar, linförighet och läggande. Har bestämt mig för att backa tillbaka i läggandet IGEN och köra lek och sen sakta vänja in honom vid att jag går allt närmre honom på rätt sida. Funderar på att byta komando till typ plats, ett helt nytt ord som bara ska betyda snabbt läggande. För både lägg och ligg använder jag så mycket i min vardag och det betyder inte snabbt läggande. Så vi får se, om jag ska belöna spontana snabba lägganden och lägga in "plats", det skulle kunna gå bra.

Linförigheten är väl bara att nöta på som vanligt antar jag. Kräva massor, köra med störning, göra om och göra rätt hela tiden. Och MED koppel. Det är därför jag längtar till tvåan, jag tror han kommer gå mycket bättre utan koppel. Det där kopplet bara förstör för oss hela tiden.

Men nu kör vi. Det ska bli roligt att träna med Anna-Karin, det var alldeles förlänge sedan. Får se om vi siktar på att kunna starta tvåan den 24 Juli tror jag att det var. Sen är det tvådagars i Gävle som vi eventuellt anmäler till, men det är ju lite tid kvar att fundera på det. Vi måste se om vi lyckas med LP först =)

Men det är bra att ha mål. Och det är mycket roligare att träna när man har något att sikta mot. Och just nu SIKTAR VI PÅ  LP1! LP1 Tallrisets Toke låter väl inte helt fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback