I morgon är det dags!

Ja i morgon kommer dagen som vi längtat efter sedan i höstas när Trazzel fick börja med sin medicinering. Vi ska göra comeback på tävlingsplanen med vår dispensansökan säkert instoppad i tävlingsboken!

Och inte nog med att vi ska göra comeback, vi ska även göra DEBUT på BRUKStävling!!!! Det ska bli så sjukt roligt och spännande att vara med. Och jag har verkligen INGEN aning om hur det kommer att gå =P

Ska bli så spännande att bara se hur tävlingen går till, för jag har aldrig sett en rapporttävling tidigare.

Så vad är förberedelserna då? Jo igårkväll fick jag och Carro ett ryck och gick ut och tränade. Jag ville testa nån apportering och se om jag fått bort tveksamheten och den var som bortblåst, Trazzel praktiskt taget flög efter apporten i världens fart. Så de körde vi bara 2 gånger eftersom det gick så jävla bra.

Sen gjorde jag ett halvhjärtat försök med framförgående också men insåg att jag ska avstå det momentet. Det är som mest 20 poäng jag kan missa på de och jag hoppas jag tar igen dom på någonting annat!! håll tummarna!!!

Idag är det finslip och attityd som står på schemat! Jag och Carro tänker åka till Karlstads brukshundklubb och jag ska köra en tävlingsmässig ingång på plan, en liten del av linförigheten och sen bryta med superbelöning, lek och massa kul. Sen skulle vi tydligen passivitetsträna och titta på när Carro tränade, tyckte Carro =P Är väl bäst att lyssna på henne då eftersom hon är äldst =P

Men jag ska nog eventuellt slipa lite på läggandena också, mest lek och massa fart, så det kan nästan inte kallas för träning =P

Ja som ni förstår är jag fruktansvärt nervös och har haft ont i magen nästan hela veckan nu, iaf varje gång jag tänkt på tävlingen.

Det var allt från oss nu, får se om jag skriver nått mer innan tävlingen eller om ni får vänta på resultatet ;)

Jo just de, idag kommer ASKARI! Minns ni mallen jag visat kort på tidigare, Trazzels kompis! Och Carros lånemalle. Så det kommer bli skitkul att träffa honom igen =)

Kommentarer
Postat av: AKP

Önskar er all lycka!!

Önskar jag fick vara med och se tävlingen!

KRAMISAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback