Liten jämförelse bara

En liten jämförelse med förra årets skolmästerskap:



På lydnaden förra året fick han en 5a på linförigheten och den var jag NÖJD med för så bra som han gick då hade han typ aldrig gått. I år fick vi 6,5 och då gick han USELT och under dåliga förutsättningar. Alltså ett stort steg framåt måste jag säga.

Inkallningen förra året flummade han som fan på ingången och den var en 10 nu, bra där.

Sen hade vi läggande och ställande med förra året, det nollade han båda två. Men det var inte med i år.

Hoppet drog han iväg på förra året. Han upptäckte att det luktade gott någonstans bakom mig och på sidan så jag tror vi nollade det också. I år fick vi 9 pga av sned ingång.

Apporten förra året var tävlingens roligaste moment och fick hela publiken att skratta. Trazzel satt jättefint fot och tog apporten på mitt komando sen drog han typ 7 varv runt planen i världens fart och var så lycklig över att han hade en apportbock. Nu i år så satt han lugnt vid min sida med apporten i munnen, men tuggade och fick poäng 8.

Alltså kan jag iaf vara nöjd med tanke på hur långt vi kommit sen året innan =)



Agilityn förra året blev en stor flopp. På bilden ovanför ser de ju jättebra ut, men det beror på att det var första hindret. För efter det andra hindret drog han sitt eget race och vägrade göra klart banan. Den fanns ju helt klart roligare saker än Agility att hålla på med.

Och i år tog vi oss igenom hela banan, hunden hade kul, men en massa damp. Men helt klart en STOR förbättring mot förra året. Så ja, jag bör nog vara rätt nöjd ändå =)

Kommentarer
Postat av: AKP

Bravo!!

Övning ger färdighet =)))))))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback