Skolmästerskap

Då har årets upplaga av skolmästerskapen ägt rum. Och ja, de hade ju kunnat sluta med bättre resultat om man säger så.



Där uppe kan ni iaf se Hoppklassen där vi tyvärr diskade för att jag inte var tillräckligt noga med att få honom runt hindret så han tog det åt fel håll.. fan fan fan!!! Annars hade det kunnat gå rätt bra, trots massa krångel så flöt de på fint sista biten i alla fall. Mycket strul i början men jag är väldigt otydlig också ser jag. Plus att vi måste träna byten =P Massa olika byten. Men vi är på väg iaf =) Och jag är supernöjd med att han tar slalomet så bra när han väl koncentrerar sig.

Agilityklassen gick ännu sämre så den får ni inte ens se =P Massa strul, fick göra om slalomet typ tusen gången, han visste inte vart jag ville att han skulle och ja, you name it. Men helt klart bra träning och roligt ändå =)

Sen var det ju även lydnad och även den hade ju kunnat gå bättre. Det är alltid så mycket omständigheter när jag ska tävla.

Precis innan tävlingen så skulle jag ta ut Trazzel ur bilen och direkt när vi kommit ut så kommer det en hund från ett hus bredvid och hoppar över staketet och springer fram till oss. Så då blev det ett mindre kaos där och jag fick nerverna på utsidan direkt. Dålig start alltså.

Men han låg en jättefin plats ändå, låg och sniffade lite i luften, men det var ju en hel del störningar också med hundar som skällde i bilar och folk överallt. Men sen efter platsen så kom nästa kaos.

Vi hade startnummer 2 och skulle gå av planen när plötsligt tjejen med startnummer 1 som skulle stanna kvar kommer springandes förbi mig och har sin hund lös ett par meter bakom som också springer förbi i världens fart så Trazzel (som redan hatar den hunden) blev ju helt knäpp och tappade allt fokus, så där blev ju vår linförighet förstörd kan man säga.

Men vi lyckades skrapa ihop 120 poäng av 140 som max i alla fall så det var väl bra ändå. Och det räckte till en femteplats.

Platsliggning:      10
Fotgående:          6,5
Inkallning:            10
Apportering:           8
Hopp över hinder: 9

Vid apportering vet jag inte vad som hände, han tuggade en massa och det brukar han inte göra. Men men, de är ingen prio1 med lydnadsettans apportering precis.


Sen hände de tyvärr en lite tråkig grej också. Mitt uppi allt kaos med prisutdelning och hundar överallt så hamnade Trazzel och Ebba lite förnära varandra och rök ihop så Trazzel fick ett bett över ögat med två skrapsår runt ögat och ett jack nedanför ögat i själva hinnan på insidan. Peppar peppar så klarade han ögat och jäkla tur var väl de. Lite obehagligt när det var alldeles blodigt runt ögat. Men vi sköljde rent och sen hade Solan saltlösning som jag fick ta med hem och skölja med några gånger till.

Jag ringde även veterinären för säkerhets skull och hon sa åt mig att skölja flera gånger under kvällen så man verkligen var säker på att allt smuts försvann och sen se hur det såg ut dagen efter och blev det värre eller så skulle jag bara ringa så fick vi komma in.

Men jag tycker de ser helt okej ut faktiskt. Det har svullnat upp endel men de är ju inte så konstigt. Vi har sköljt en gång nu på morgonen och jag har kollat så noga jag kunnat och tycker det ser helt okej ut. Dock har ju jag världens ögonfobi så det var ju lite jobbigt. Jag tycker de är så sjukt äckligt med ögon så jag kunde inte kolla igår när Carro och Amanda höll på göra rent och så, jag måsta kolla bort. Men när allt blod var borta så gick de bättre, och nu går det helt okej, så det är väl bra träning antar jag.

Det var allt för den här gången. Vi tävlar lydnad inne i Karlstad den 30 Maj så fram till dess blir det hårdträning. Och mycket störningsträning, Får försöka komma iväg och träna på lite brukshundsklubbar och så där det är lite mer folk.

Ha de så bra!

Kommentarer
Postat av: AKP

Linis skrattade gott till filmen å undrade varför du skriker så mycke. haha



Fan va läskigt med bettet.

Ska Anton komma ner och ta ihop med tjejen? :P

Hör en voffe som morrar lite under din film här!



Lydnaden, SNYGGT!!

Duktiga ni är!!!!

Postat av: Carro

Undra jag vem som skulle gå helskinnad därifrån.

2009-05-14 @ 23:39:24
URL: http://www.kontrollek.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback