Snart är det dags!

Snart är det tävling igen då! Lydnad iofs den här gången. Ingen rapport som kan gå dåligt =P Men om det är bra eller inte vet jag inte, för då hänger de ju desto mer på lydnaden =P

Vi har tränat en liten snabbis ikväll. Trazzel var på sånt härligt humör när vi kom från promenaden med Börnis och Limpan så vi körde en kortsväng med lägganden som gick hur bra som helst, jag är så glad!! Tack Carro för dom tipsen =)

Sen körde vi tävlingsmässiga ställanden och dom funkade KANON! Sen gav vi oss där. Vi har inte alls mycket vi behöver träna på och de känns så bra.

Jag har bestämt att aldrig någonsin mer berömma när Trazzel kommer in och gör spontana linförigheter, som har gör i princip hela tiden. Det har verkligen blivit ett moment som han bestämmer över. Han kan gå en hel promenad skitsnyggt och bara vänta på belöningen, för att han bestämt att han vill ha den. Sen när jag vill att han ska gå fot, ja då skiter han ju i det. Alltså måste jag sluta belöna att han gör den frivilligt, han ska bara kunna få belöning när han gör den när jag vill. Mitt moment och inte hans =P

Ja det var allt för idag. Håll tummarna på lördag!

Kommentarer
Postat av: linda

kul med ytterligare hundsida :D roligt att ni kör med rapport de vill jag köra m min nästa hund också. min tik är för gammal för det och hon är ej intresserad av det :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback