Spårning!

Idag kände jag och Carro att vi ville upp till skogen och göra nått med hundarna så det blev att lägga spår. Ville inte köra uppletande med Trazzel eftersom jag inte vill att han ska springa på tassen, men två korta spår var alldeles lämpligt för det går i ett lugnare tempo och så kan jag ju välja terräng lite bättre.

Sagt och gjort, vi gick upp till Sisu och la våra spår, väntade nästan en timme sen började Carro med Askari och Ebba och vi fick lite pasivitetsträning =)

Trazzel tycker om att spåra, men han glömmer bort själva spårandet =P Han går med lite väl hög näsa och det gör att han genar jättemycket när han känner att lukten ändå fortsätter längre fram. Så på första spåret missade han spårslutet för han genade till mitt avhopp och fortsatte där jag hade gått ut. Illa!

Andra spåret gick bättre, då hade han kommit underfund med vad vi gjorde och tog de faktiskt lite lugnare och koncentrerade sig mer. När vi kom till vinkeln så blev han jättefundersam och stod länge länge på samma ställe och verkligen nosade, istället för att flacka runt och leta i vinden. Så då kom han tillslut på vart spåret tog vägen och gick raka vägen till spårslutet den här gången. Så det var lyckat ändå =) Vi spårar alldeles för sällan det är nog mest där felet sitter. Vi måste försöka komma ut lite mer, och även lägga lite blodspår så vi kan starta viltspår snart =)

När vi kom hem så tog vi bort bandaget och kollade tassen och den ser rätt bra ut faktiskt. Han hade blött lite lite men när vi tog bort de så blödde det inget. Så nu fick han bara en kompress fastsatt med tejp så att resten av tassen/benet får vila från allt bandage. Så får vi göra riktigt tassbandage sen innan vi ska ut.

Det var allt från oss just nu. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback