Träning i regnvädret!

Ja det lovade regnvädret som inte ville infinna sig i morse kom precis när jag och Carro skulle iväg och träna. Såklart! Men men.

Vi letade oss iväg till Karlstad brukshundklubb, typ jättesvårt att hitta, men tror jag vet vart jag åkte fel =P sen tog vi en helt annan väg hem så vi får se hur det går den 30 maj när vi har tävling där =P

Först körde Carro ett pass med Ebba med rutanskick som gick hur bra som helst, Ebba är sitt gamla jag igen och är på topp! Sen fick jag hjälp med kommendering och inropning på planen. Vi körde bara linförighet. Nöta nöta nöta och nöta! Men jag tror de blev bra tillslut =) Och som Carro säger "när han väl går snyggt så går han ju så JÄVLA snyggt" så det är ju kul =)

Sen körde vi även en budföring utan belöning ute hos Carro för att se så han klarade det. På kort avstånd gick det inte alls, han fattade nog inte vad vi gjorde. För sen när den blev tävlingsmässig och lång så gick den skitbra =)

Efter det bestämde vi oss för att köra agility, för de var jättefin agilityhinder där och allt var uppställt i en bana så vi körde en hel del olika kombinationer. Och det är helt sjukt vad GRYM Trazzel är, jag blir så impad och så glad. Det är så sjukt roligt att köra honom för han bara går och går. 12pinnars slalom UTAN PROBLEM!!!! Framförbyten funkade skitbra, mest träning för mig där =P sen har han jättebra kontaktfält få a-hindret och så körde vi även gungan som gick skitbra. Och han har jättebra koll på vilka hinder som heter vad och jag kan skicka honom fast jag är bakom och han letar själv och har ett jättebra sug. Förbra ibland =P För om vi står stilla eller är påväg till ett speciellt hinder så tar han alla hinder på vägen också. Han springer sin egna bana om jag inte säger nått =P Men det är ju bara ett bevis på att han tycker det är skitkul så det är ju jättebra =)

Hade varit sjukt kul att gå en agilitykurs någon gång men det lär man ju inte ha råd med den närmaste framtiden. Men nån gång så =) Snart är det ju faktiskt skolmästerskap och då ska vi äga allihopa tänkte vi =P

Så det var allt från oss idag, tänk på oss i morgon!!

Kommentarer
Postat av: Manda

Kikade in här via Vovve. Skoj blogg som jag absolut ska följa :)



/Maffiapudeln Laban

Postat av: Jessica

Kul att hitta en blogg om lydnadsträning på vad jag får känslan av, är på samma nivå som mig =)

Kolla gärna min blogg, även om de är mer bilder än träning just nu...

2009-05-10 @ 20:38:02
URL: http://storpudeln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback