Veterinären igen

I morgon är det dags att åka till veterinären igen. Han ringde idag och berättade att alla prover såg bra ut och att han tyckte att vi skulle utvärdera medicinen om 2 veckor ungefär.

Men eftersom jag åker hem på sommarlov nästa vecka så sa jag att han skulle passa på att ta fler prover nu om han ville göra det, jag är ju ändå inne i en ny försäkringsperiod så det är ju lika bra att passa på när man inte behöver betala mer än 20% av vad det kostar...

Så i morgon är det dags igen. Lillgubben ska in och sövas och det ska tas biopsier på honom. Han ska lämnas in mellan 8 och 9 och sen vara där hela dagen tills om är klara. Men som ni kanske minns så gick det ju inte alls nå bra sist vi skulle göra på det viset. Jag bad specifikt om att få komma dit DIREKT när han var klar, helt redan innan han vaknat riktigt för att han skulle vara lugn. Och dom lovade att ta honom så fort som möjligt på förmiddagen så han skulle slippa stressa upp sig så mycket. Men blev det så? Näää!

Istället så tog det nästan hela dagen och när klockan blivit över 3 ringde JAG dit, och ja, då hade ju min veterinär gått iväg på nått möte och skulle bli borta resten av dagen så ingen annan hade ju nån koll på att jag hade speciella önskemål om min hund. Och sen när jag kom dit hördes det ända ut hur han skrek och när han såg mig så var han så stressad och uppe i varv så han knappt såg att det var jag. Sen bajsade han typ 4 gånger när vi kom ut. Och han blev inte sig själv igen på hela den kvällen. Sånt gör mig SÅ ledsen, när jag specifikt berättar hur jag vill ha de och ändå inte kan få det så. Det är ändå JAG som är kund hos veterinären och väljer att gå dit med min hund, då vill jag ju kunna lämna honom med gott samvete och ha förtroende för människorna där.

Så i morgon tänker jag vägra lämna honom fören det är dags för honom att sövas och sen tänker jag helt sonika sitta i väntrummet tills han är klar och det är dags för honom att vakna. Då får dom säga va fan dom vill men så tänker jag göra, aldrig att jag lämnar honom ensammen där igen.

Det förtroendet har jag misst när det gäller solstaden, tråkigt men sant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback