Veterinären

Igår var vi hos veterinären. Vi skulle kolla upp Trazzels mage som blivit helt hårlös. Det har gått jättefort sista månaderna och nu är han nästan helt kal, plus att det har skavts bort päls på andra ställen också.

Men från att vi fick våran tid tills vi skulle dit hann det ju hända lite fler saker. Som tex ögat och tassen, så de skulle vi också passa på att kolla upp.

Hade tid kvart över 7. Var där i god tid och hann gå en promenad innan. Men som jag hade misstänkt innan så tog allt jättelång tid. Vi fick vänta i en timme innan vi fick komma in på salen. Men väl där så började han med att kolla ögat och det var de ingen fara med. Skönt!

Sen kollade han på tassen och den var de väl heller ingen större fara med. Jag fick beröm för mitt tassbandage, veterinären fick nästan inte bort de och då är de bra lagt =P Tur man lärt sig nått på djursjukvården iaf. Vi fick med oss en salva hem till tassen som vi ska smörja på en gång om dagen när vi ändå ska byta tassbandage.

Sen var det hårlösheten då. Ja, han hade väl inga direkta svar, symptomen tydde väl inte på nått speciellt, det var väldigt diffust så vi fick helt enkelt ta lite olika prover för att utesluta lite saker innan vi kunde gå vidare. Dom tog skrap på både magen och en armbåge och sen tog dom blodprov. Medans vi var där hann dom kolla Demodex och det visade ingenting. Resterande prover får vi svar på på onsdag. Men de skulle ju inte förvåna mig om dom inte visar någonting, faktiskt =/

Vi fick i alla fall nytt tassbandage lagt och hon som lade det använde någon smart grej istället för bomull så man slapp använda kompress. För det fastnade inte alls, softband hette de visst. Jag frågade om det fanns att köpa men jag fick med mig två rullar hem "gratis", det var ju snällt. Men resten av kalaset gick på över 2000 så dom där banden var nog inte så jäkla gratis ändå.

3 timmar senare kunde vi äntligen åka hem. Herregud vilken kväll! Trazzel var branog less och antagligen jättetörstig när han stod där inne och gnällde på slutet. För när vi kom hem drack han upp hela skålen med vatten. Hade ju blivit lite stressigt innan när vi skulle åka så han hade visst inte haft tid att dricka vatten.

Nu är det dags för skola igen, och det är regnväder fortfarande. Har dragit på typ tusen plastpåsar och massa grejor på Trazzels tass så den FÖRHOPPNINGSVIS kan hålla sig torr!!

Vi Hörs!

Kommentarer
Postat av: Manda

Veterinärer är inte dåliga på att ta betalt... Bara undersökning och lite ynklig medicin (som vi sedan fick reda på var felaktig) till en hamster jag hade kostade 1200 kr, vi fick sedan avliva henne (ytterligare 500. En liten hamster lixom.. vad Labans veträkningar har gått på sammanlagt vill jag nog inte veta. =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback