Tävlingssugna!

Nu var det ett bra tag sedan jag tränade lydnad. La det på hyllan i höstas när vi började med sökträningen i skolan. Och sen har jakten kommit ivägen så varken tid eller lust har funnits till lydnadsträning.

Men nu börjar lusten vakna upp igen. Och jag märker på Trazzel att han är träningssugen. Han får sina ryck och går fot och testar olika tricks och vill hitta på saker, han vill jobba. Och då tänds jag också när jag märker hur taggad han är.

Men jag har ju rätt svårt att träna bara för tränandets skulle, jag vill ju tävla! Och vill gärna ha en tävling som mål för att få motivation till att träna. Så jag funderar starkt på att anmäla till en tävling i Januari eller Februari... Antagligen Februari eftersom vi har Agilitykursen i Januari som jag vill lägga mycket fokus på.

Den 20 februari är det tävling i Kristinehamn.. funderar starkt på den, då har jag över två månader på mig att träna och det känns ganska lagomt. Men ja, vi får väl se! Jag ska fundera lite till innan jag anmäler mig. Men det vore riktigt roligt. Och det är faktiskt kul att äntligen få träna till tvåan, jag är så trött på att traggla ettans moment så nu ska det bli kul att sätta igång igen.

Borde skriva lite träningsplaner och belöningskriterier speciellt till inkallande med ställande, som är det svåraste för mig just nu för jag känner att jag kommer verkligen inte vidare. Jag måste verkligen sätta mig ner och fundera ut en metod sen köra stenhårt på den och verkligen vara konsekvent.

Ja, vi får väl se, jag är sjukt taggad till agilitykursen och längtar till agilitysäsongen drar igång på riktigt för då är det vi som ska ut på tävlingsbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback