Lydnadsträningen då

Efter sökträningen så åkte vi hem och vilade ett par timmar sen åkte vi iväg till Forshagas brukshundklubb och tränade lite lydnad.

Jag tänkte köra tävlingsmässig ingång på plan, fritt följ, läggande under gång och inkallande med ställande.

Ingången på plan gick jättebra, sen blev fritt följ precis som det brukar bli på tävling. SKIT! Han flöt ut, han nosade och gick i sin egen värld. Vi gjorde om ett par gånger sen bröt vi.

Läggande under gång gick över förväntan, vi kör det nån gång ibland och då går det oftast jättebra. Jag ska helt enkelt sluta träna det momentet så kanske det fungerar =P Nä jag vet inte, men ibland är det bara så klockrent och ibland går det SÅ sakta. Det kommer nog alltid vara vårt problemmoment.

Gjorde en ny ingång på plan och ett superkort fritt följ för att få till det bra. Sen körde vi inkallande med ställande med kraftigt DK men det gick inte heller. Han saktade av lite men kom hela vägen fram. Jag gjorde om och då gick det mycket bättre.

Vi har fortfarande massor kvar att träna på i tvåan, det finns nästan inget moment som sitter. Det enda vi har någorlunda bra tävlingsmässigt är fjärren,  hoppet och apporten. Resten är mest kaos.

Sen passade jag på att köra lite passivitetsträning medans Carro tränade Ebba och sen Sid, Sid är ju bara för söt alltså! Jäkla gosvalp! Jag håller på lär honom massa bus så Carro inte ska få de så lätt med honom =P

Sen släppte vi lös dom två damphundarna. Och den lilla minidampen fick busa med dom stora pojkarna. Träningssuget var inte alls på topp men jag ställde i alla fall upp en ruta och tränade lite. Första skicken är inte så bra och han flummar, men sen kommer han på rätt fort vad det är som gäller och går faktiskt jättebra. Vi kommer igen =) Den här gången ska jag inte förstöra rutan med krav och kommandon.

Det var faktiskt allt om dagens lydnadsträning, inlägget om sök blev ju desto längre. =P

Nu sover i alla fall hundarna gott, den ena i sängen och den andra på mattan under vardagsrumsbordet. Dom är ju förhärliga! För ett tag sen så låg dom och tuggade på ett varsit märgben, det ligger ju ett gäng sånna här i lägenheten. Så spanade dom samtidigt på varandra och med jämna mellanrum ställde dom sig upp och bytte ben =P den andra kan ju ha ett godare ben, man vet ju aldrig. Men aldrig nått gruff eller bråk, så skönt =)

Kommentarer
Postat av: Linda & Azi

Vad skönt att han slipper bilen nu iaf, men varför får man ej ha hunden i rummet? Tycker man ska få när det är ju en hundgymnasiet? Azi skulle dö av separtionsångest om hon fick sova i stallet :$



Ja, det går jätte bra där, men det var lite extra stressigt idag då två personalen var borta. Azi får följa med på jobbet och tillbringar i köket :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback